Engine & Internal Chat about beefing up your engine's insides here.

SO CLOSE!!!

  #1  
Old 10-24-2006, 10:38 PM
Thread Starter
Join Date: May 2006
Location:
Posts: 976
Default SO CLOSE!!!

OMG!! Almost there people, just waiting on injectors i ordered over a week ago, if the guy was more local id go over there and beat the crap out of him!! Here is the final stage, minus injectors.

[IMG]local://upfiles/11033/9F3E7957E30B4230B09EA35D4ECFB40E.jpg[/IMG]

[IMG]local://upfiles/11033/F1AF59365C4349C29CFC543A809EAC2B.jpg[/IMG]
 
  #2  
Old 10-24-2006, 11:06 PM
Senior Member
Join Date: Sep 2005
Location:
Posts: 1,930
Default RE: SO CLOSE!!!

Looks purdy.
 
  #3  
Old 10-24-2006, 11:54 PM
cyberx32's Avatar
HCF Member
Join Date: Jun 2006
Location:
Posts: 4,396
Default RE: SO CLOSE!!!

Real clean engine, so how much longer till you get the injectors?
 
  #4  
Old 10-25-2006, 12:04 AM
HCF Member
Join Date: Feb 2005
Location: Jersey
Posts: 7,168
Default RE: SO CLOSE!!!

Summer sure does suck without AC. Why didnt ya just flip the compresser>? I love my ac lol. Motor looks good man
 
  #5  
Old 10-25-2006, 08:15 AM
Forty04's Avatar
Laced with Sarcasm
Join Date: Mar 2005
Posts: 15,279
Default RE: SO CLOSE!!!


ORIGINAL: Pete

Summer sure does suck without AC. Why didnt ya just flip the compresser>? I love my ac lol. Motor looks good man
With a lot of turbos that is easier said than done

Look good t34me, what injectors are you running?
 
  #6  
Old 10-25-2006, 11:22 AM
Join Date: Jan 2006
Location:
Posts: 82
Default RE: SO CLOSE!!!

OMG, that looks soooooooooo good. I like the clean engine bay.
 
  #7  
Old 10-25-2006, 02:42 PM
Member
Join Date: Sep 2006
Location: Southern Cali
Posts: 58
Default RE: SO CLOSE!!!

wow that looks clean, how come the air filter is off the turbo intake side tho?
 
  #8  
Old 10-25-2006, 04:46 PM
Thread Starter
Join Date: May 2006
Location:
Posts: 976
Default RE: SO CLOSE!!!

ORIGINAL: Pete

Summer sure does suck without AC. Why didnt ya just flip the compresser>? I love my ac lol. Motor looks good man

[IMG]local://upfiles/11033/F8FFB3DFCBA847B9817237639D319198.jpg[/IMG]

No way i was going to run it like that

Im running RC 310's, but the one on cylinder 2 just stuck full open, so when the line was pressurized, it was dumping 100's of cc's of gas into the CC and just flooding it, i had gas spitting out the exhaust of the turbo.

And the last question, i just dont get, what do you mean about the filter? Where would you put it?
 
  #9  
Old 10-25-2006, 06:04 PM
HCF Member
Join Date: Mar 2005
Location:
Posts: 7,702
Default RE: SO CLOSE!!!

oh my god that is clean as hell. and i love how much room is in there. give it to me. now.

what exactly is the turbo setup? i know the internals. how much psi are you going to be running?
 
  #10  
Old 10-25-2006, 08:17 PM
Thread Starter
Join Date: May 2006
Location:
Posts: 976
Default RE: SO CLOSE!!!

Garrett T3 @ 8psi tuned on CROME
 

Thread Tools
Search this Thread
Quick Reply: SO CLOSE!!!


Advertising
Featured Sponsors

Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.